Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Content Playbook - 'Een uiterst fijn en boeiend boek'

Carolien Vader is al jarenlang consultant voor redacties en uitgevers. Een vrouw met verstand van zaken dus. Haar royale kennis bundelde Vader in het Content Playbook. In haar boek legt Vader haarfijn uit hoe je tot een goede redactionele formule komt.

Hanneke Tinor-Centi | 15 juli 2019 | 1-2 minuten leestijd

Een bladformule, of breder gedefinieerd een Content Playbook, zou een bekend begrip moeten zijn voor makers van bladen, contentplatforms en blogs. Toch blijkt er geen eenduidige definitie te zijn. Veel redacties worstelen met het opstellen van een werkbaar content playbook. Vader laat in haar boek zien hoe je zo'n strategisch document opstelt teneinde sturing te geven aan de toekomstige redactionele keuzes.

De telkens terugkerende conclusie die Vader in de praktijk trok was dat het slechts zelden voorkomt dat redacties werken vanuit een goed strategisch én vooral actueel plan. Dat was feitelijk de aanzet tot het schrijven van Content Playbook. Bovendien kreeg zij regelmatig de vraag gesteld of ze niet een basisplan beschikbaar had.

Met Content Playbook voldoet Vader aan het verzoek om een basisplan en het zou zomaar kunnen dat haar boek de definitieve handleiding gaat worden voor redacties, uitgevers, mediamakers en content marketeers. Content Playbook is namelijk een uiterst praktisch (naslag)werk voor iedereen die een mediamerk wil beginnen, of werkt op de redactie van een bestaand medium (print, online en social media). Het is to the point, helder geformuleerd en praktisch toepasbaar. In slechts tien stappen brengt dit boek je tot een werkbaar, logisch en goed uitgedacht plan voor betere strategische en redactionele keuzes.

Vader verpakt dit alles in een fijne en toegankelijk schrijfstijl. Dat maakt Content Playbook een uiterst fijn en boeiend boek en zal het telkens opnieuw van de plank gehaald worden.

Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden